1. Soha ne írj piszkozatot, túl sok időt vesz el az átmásolás, viszont írhatsz vázlatot! Segít, ha az egyes kidolgozandó pontokhoz pár szóban összeszeded, mit/miről fogsz írni.
2. Figyelj az angol levélforma követelményeire (címek, dátum, megszólítás, elköszönés). Minden jobb szótárban van minta levél, keress és vigyél ilyen szótárat (ha szótár használható) és mielőtt nekiállsz a levélírásnak, nézd meg a mintát, figyeld meg a formai jegyeket és az alapján kezdj dolgozni.
3. Minden megadott szempontot dolgozz ki, ne csak egy-két dologra koncentrálj. 3-4 gondolatot írj mindegyikről (4-5 sor), ha csak megemlíted, az általában nem elég.
4. Ne szótárazz sokat, használd a meglevő szókincsed. Próbálj az általad ismert angol szavakból kiindulni, ne hosszú, magyarul kitalált körmondatokat fordíts angolra – nehéz, sok időt vesz igénybe és sok a hibázási lehetőség.
5. Érdemes még vizsga előtt összeszedni néhány „jó, középfokú” szerkezetet és azokat megpróbálni „elrejteni” a levélben. (pl.: passzív, feltételes módok, befejezett igeidők, wish, used to etc.) Szintén érdemes összeszedni néhány kötőszavat, kifejezést, amit, ha lehet „el kell sütni”. Legjobb, ha nagyon általános, minden típusú levélben alkalmas kifejezésekben gondolkozol, mert ezek szabadon bevethetőek. (pl.: however, actually, to tell the truth, first of all, to sum up, though-although, as a matter of fact etc)
6. Általában ez a legtöbb pontot érő feladat, mivel a tényleges nyelvhasználatot méri.
7. Az utasításokat és a feladatokat alaposan, ha kell többször is olvasd el. Figyelj az igeidőre! Minden, az utasításban szereplő információt 100%-ig értened kell. Ha kell (és angolul van a feladatleírás), szótárazz.
8. Ha választani lehet, csak az egyik feladatot dolgozd ki. Ha hivatalos és nem hivatalos levél közül lehet választani, azt is gondold át, hogy ha bevállalod a nyelvileg több kihívást rejtő hivatalos levelet, hajlamosabbak kedvezőbben elbírálni az esetleges hibákat, míg egy könnyű baráti levél témánál szigorúbbak az elvárások.
9. Írj olvashatóan! Ha a javító nem tudja elolvasni amit írtál, értelmetlen résznek veszi és pontot veszítesz.
10. Ügyelj a levél tagolására. Bontsd bekezdésekre – minden gondolati egység külön bekezdés legyen.
11. Használj változatosabb szókincset és nyelvtani szerkezeteket. Ne egyszerű jelenben vagy múltban legyen végig a levél – ezzel pontot veszíthetsz.
12. Ne másold le a feladat leírást. Hiába szép összetett mondat, mivel a vizsgközpont írta, nem fogja sok pontra értékelni.
13. Ne lépd túl lényegesen a várt terjedelmet, annyit írj, amennyit kell. (Persze kevesebb se legyen.) Ha túlzottan átléped az elvárt terjedelmet, biztosan lesz a leveledben irreleváns rész (amiről nem kérték, hogy írj), ami szintén pontvesztést jelenthet.
14. Ne használj túl egyszerű szókincset, nyelvtant, ne használd a létigéket túl gyakran. Legyenek „rendes” cselekvést, történést kifejező igéid, lehetőleg egy-két nehezebb, bonyolultabb is.
15. A levél megírása után (ha van rá lehetőség) foglalkozz egy másik feladattal, de beadás előtt térj vissza és olvasd el újra, mit írtál. Már kis idő távlatából is kritikusabb rálátásod lesz a fogalmazásra és könnyebben észreveszed a hibákat. Szisztematikusan ellenőrizz, például olvasd végig a levelet csak az egyes szám 3. személyre koncentrálva, minden igénél van-e „-s”, vagy a feltételes mondatoknál az „if”-es tagmondatba nem került-e véletlenül „will” vagy „would”, vagy a múlt idejű mondatokban mindenütt második alak szerepel-e stb.